Page 5 of 87
Crosskart
Posted: 18 Jun 2007 07:42
by Jens
Crosskart
Posted: 21 Jun 2007 07:46
by Jens
Litt dårlig bilde, men dette lageret er knust, og det ser ut som det har vært sånn lenge.
Så i tillegg til å bytte nav for drevet så blir det nye lager på bakakselen.
Trollet
Posted: 25 Jun 2007 07:52
by Jens
Endelig har jeg begynt å sparkle på nesekonen til trollet.
Denne jobben skulle vært ferdig i fjor. Jeg vet ikke hvorfor jeg har
ventet så lenge, kann det være att det er en orntlig drittjobb?
Crosskart
Posted: 27 Jun 2007 08:08
by Jens
Fikk tanhjul til Honda motoren i posten i går, ett for å kjøre eksremt
sakte i begynnelsen og ett til senere bruk.
Var også innom Clas Ohlsson og kjøpte nye lager til bakakselen + to
til bremsebenken (for å kunne bruke kjededrift).
Crosskart
Posted: 02 Jul 2007 07:03
by Jens
Borret større hull i tanhjulene og gjort dem smalere (fra 3/8" til 1/4")
for å passe til 520 kjede.
10 tenner
16 tenner.
Nå gjennstår bare å lage kilespor i dem. I steden for å overbelaste
dreiebenken min med å stikke dem ut får jeg låne en filemaskin av
en kamerat, så det får jeg ta når det passer bedre.
Trollet
Posted: 05 Jul 2007 07:10
by Jens
Disse kammene har jeg fått gratis av Wheelly. Jeg vurderer å prøve
dem i Trollet. De er original kammer fra en 2L Zetec motor og de har
1mm mer løft enn originalkammene fra 1,8L motoren jeg har i bilen.
Ved å skifte til snillere kammer håper jeg denn kann bli lettere å kjøre
sakte med. Bykjøring er ganske krevende som den er nå.
Crosskart
Posted: 12 Jul 2007 07:05
by Jens
Kombinert båndsag og filemaskin i aksjon.
Ferdige kilespor.
Crosskarten til Hauk
Posted: 15 Jul 2007 17:28
by Superbird
Hauk har vert på fjellet på fisketur og bodd på hytta med besteforeldre, søskenbarn og firmenninger. men det vi gleder oss mest il no er vel seinsommeren med Crosskart kjøring.
det blir flott det der, men kilesporet er ikkje laga hos deg.?
korleis går det med nesa til trollet, der er vel framgang sjøl om det er nokke av det kjedeligaste du veitt.
Trollet
Posted: 17 Jul 2007 08:42
by Jens
Nei kilesporene har jeg laget hjemme hos "pfdloe" for jeg har ingen
filemaskin men det har hann.
Hva gjelder nesekonen så virker det som det er en evighetsjobb.
Men jeg er vel halvvegs.
Trollet
Posted: 23 Jul 2007 07:49
by Jens
Har bestemt meg for att jeg skall prøve å stille om kammene jeg har
før jeg prøver 2literskammene. De kammene jeg har skall egentlig ha
drøyt 2 mm løft ved overlapp ØD. I følge listen til Kent Cams så har de
fleste turbokammene til Cosworth ca 1 mm løft ved overlapp ØD.
Så da vill jeg prøve med 1mm. Noe som er litt intressant er att om jeg
bruker de originale sporene bak på kammene og en 5mm tykk linjal
så blit løftet på overlapp ØD 1mm på begge kammene. Tilfeldighet?
Hjemmelaget verktøy for å låse veivakselen på ØD.
De originale ØD merkene satt på bunnpanna som jeg ikke har lengre
så her har jeg målt ut ØD for å kalibrere det hjemmelagde verktøyet.
Så neste gang trenger jeg bare verktøyet for å finne ØD.
Bremsebenk
Posted: 26 Jul 2007 07:33
by Jens
Dette bildet har jeg lånt av
http://www.depac.com/. Sånn vill jeg gjøre
for å få kjededrift til bremsebenken min. Samler deler nå.
Trollet
Posted: 27 Jul 2007 07:14
by Jens
Skrape som linjal, passer perfekt i sporene på kammene.
Kammene innstilt så det er 1mm løft på overlapp ØD.
Crosskart
Posted: 31 Aug 2007 13:10
by Jens
Det har vert veldig liten aktivitet i garasjen i sommer på grunn av
diverse jobbing i og rundt huset.
Men stolfestene til Hauk er i alle fall klare. Stolen er flyttet sidelengs
for å få plass til gearkassa på Hondamotoren og kjedet.
Bremsebenk
Posted: 17 Sep 2007 08:22
by Jens
Crosskart
Posted: 24 Sep 2007 12:10
by Jens
Endelig er jeg i gang i garasjen igjenn. Har begynt å modifisere festet
til ATV kalipperen som jeg skall bruke på crosskarten til Hauk.