Page 3 of 87

Morgan

Posted: 23 Apr 2007 07:28
by Jens
Image
Morgan har byttet plass med Trollet. Og kommet inn i varmen.

Image
1,8Liter motor ut.

Image

Image
Modifisering av termostathus for å bruke VAG tempgiver.

Morgan

Posted: 24 Apr 2007 07:05
by Jens
Image
2Liter inn.

Image
Endelig begynner det å ta form.

Morgan

Posted: 25 Apr 2007 07:15
by Jens
Image

Image

Image
Morsomt når det er bare å skru på plass delene.

Posted: 25 Apr 2007 09:10
by martini gasolini
Flink Jens!
Det der blir gildt!
Er det sant at Morgan fremdeles bruker tre i bilene sine??

Martini Gasolini Nyskjerrini

Tre

Posted: 25 Apr 2007 09:21
by Jens
Ja det er fortsatt Ask i Stammen til karroseriet.
Kom innom får du se.

Morgan

Posted: 30 Apr 2007 07:13
by Jens
Image
Alle vannslanger på plass.

Image
Image
Oljekjøler, tank og filter til kompressoren på plass og
slangene koblet.

Image
Bensinlist og trykkregulator på plass.

Morgan

Posted: 03 May 2007 07:12
by Jens
Image
Høyhastighetsventil for vanninsprøytning.


Image
Bensinfilter på plass.


Image
Manifold for vakuum/trykk lagd og montert. KMS map sensor montert.

Crosskart

Posted: 07 May 2007 07:04
by Jens
Image
Var på Ekeberg i helgen og gjorde ett par kupp. Til Hauk sin Crosskart.
Helt ny Mikuni bensinpumpe for 40 kroner og en gammel lyddemper for
50 kroner.

crosskart

Posted: 07 May 2007 09:48
by Superbird
Crosskarten til Hauk blir nok nesten like fin som Morgan.

vi gleder os til fortsettelsen. :arrow: 8) :D


det nermer seg vel testing for morgan etter kvert no.

Morgan

Posted: 07 May 2007 12:43
by Jens
Ja det er bare elektrisk igjenn nå. Eventuelt en tank til vanninsprøytnningen, hvist ikke vi nøyer oss med spylertanken.

vanninsprøyting???

Posted: 08 May 2007 06:30
by Superbird
for ein styrmann som er glad i å koka. har eg ikkje så store tekniske kunnskaper. for nokken er det sikkert innlysande ..... men vanninnsprøyting? ka er det og kor ska det inn. med ein utvidelse på 1700 liter damp på ein liter vatn er det ikkje masse som skal inn håpar eg.

Morgan

Posted: 08 May 2007 07:12
by Jens
Vannet skall inn i ladeluftrøret rett etter kompressoren. Det skall brukes som intern kjølin (intercooling). Når vannet kommer inn i den varme ladeluften fordamper det. Da forbrukes en god del av varmen i luften til å fordampe vannet, dermed blir det mindre varme igjenn i luften. Det er bare ytterst små mengder med vann som skall brukes. Og bare når ladetrykket overskrider ett visst nivå.

Garasje besøk

Posted: 10 May 2007 07:00
by Jens
Image
Martini Gasolini Nyskjerrini lurer på hvor Morgan har alt treverket sitt.
Det er jo bare en masse løse ledninger der. Forferdelig rotete for øyeblikket.

Trollet

Posted: 11 May 2007 07:39
by Jens
Image
Image
Image
Image
Noen gamle bilder av Trollet fra i fjor vinter/vår.

Posted: 11 May 2007 08:33
by Spitfire
Keep up the good work 8)