Page 20 of 87

Hauk Racing, oppdatering før sesongen.

Posted: 20 May 2009 14:04
by Superbird
For dei som har fulgt med på Crosskart delen av Hagen Racing...

her er litt oppdatering frå Team Hauk Racing, mest nye bilder frå fjoråret.

der Onkel Jens er ein svært viktig del....

http://crosskartforumet.no/viewtopic.php?f=25&t=9

Og lykke til i sesongen med ny bil brorsan.... 8)

Autobianci A112 Abarth #34

Posted: 24 May 2009 19:56
by Jens
Image

Image

Har laget Drop-stop bak på #34 . Det er ett forsøk på å få den til å gå
bedre i svingene. Jeg vet ikke om dette virker når man bruker det bak
på en forhjulstrekker, men jeg vet att det virker foran på bakhjulstrekkere.
Noe må jeg jo prøve for å få den til å gå bedre. :?
(Stabelen med muttere brukes som shims).

Autobianci A112 Abarth #34

Posted: 26 May 2009 19:42
by Jens
Image

Image

Ford veivvinkelsensor på plass.

Autobianci A112 Abarth #34

Posted: 30 May 2009 20:13
by Jens
Image

Den nye motoren og gearkassa til #34 uten topp.
Det var enklere å få ut motor og gearkasse uten toppen så jeg tok
toppen av mens den satt i bilen. Så slapp jeg å løfte bilen så høyt
for å få motoren ut under fronten.

Re: Autobianci A112 Abarth #34

Posted: 14 Jun 2009 18:24
by Jens
Jens wrote:Image

Image

Ford veivvinkelsensor på plass.
#34 er nå prøvekjørt og godkjent av selveste formann (med firpelstemme).
Ingen fusking med Ford sensor så da er det bare å skifte bremseveske
og kjøre på Rudskogen til helgen.

Heia Onkel

Posted: 14 Jun 2009 23:30
by Hauk
lykke til og kos deg på Rudskogen.... :lol:

Hils Tante :roll:

Rudskogen 20 og 21 Juni 2009

Posted: 22 Jun 2009 20:46
by Jens
Image

Image

Image

Det ble en lærerik helg, problemer med en kabelsko som løsnet fra isolatoren.
(Lett fikset) Problemer med bensintilførsel og forgasser. Fikk låne en bensinpumpe
av Gopp så jeg kom i alle fall i mål i det siste løpet.
Kjøre egenskapene derimot ble bare bedre og bedre for hver gang jeg strammet
dropp stoppene. Så i siste løpet gikk bilen faktisk ganske bra i svingene.
Jeg kom i mål som sistemann men jeg er egentlig ganske fornøyd med helgen
siden alting bare ble bedre og bedre for hver gang vi gjorde noe med bilen.
Stor takk til Martin og de andre som hjelpte meg og lånte ut verktøy
og deler. :D

Bremserom

Posted: 01 Jul 2009 21:09
by Jens
Etter mye leting og mye venting har jeg nå endelig fott leie ett egnet
lokale til bremsebenken. Husverten har til og med byggd ett bremserom
til meg.

Image

Image

Image
Bremserom.

Image
Her skall kontrollpulten være.

Image

Image
Dette skall brukes som kombinert kontrollrom og lagringsplass.

Bremserom

Posted: 11 Jul 2009 17:12
by Jens
Image

Image

Vanntanken på plass litt lavere enn gulvet for att vannet skall renne tilbake av seg selv,
men uten att det er så høyt å pumpe det opp til bremsen med nokk trykk.


Image

Image

Bremsebenken på plass i rommet sitt.
Gipsveggene malt for å beskytte gipsplatene mot olje og kjølevæske.

flott tumleplass

Posted: 12 Jul 2009 01:43
by Hauk
Vi gleder oss til å komme å se.
:shock: 8)

Autobianci A112 Abarth #34

Posted: 19 Jul 2009 19:54
by Jens
Image

Image

Image

Var på søppelfyllinga en tur her om dagen. Passet på å ta med støtfangerene til #34.
Så nå er det ingen veg tilbake nå må skjermbredderene på.

Autobianci A112 Abarth #34

Posted: 30 Jul 2009 21:00
by Jens
Image

Image

Image

Image

Litt dugnad på #34 Martini Gasolini skall låne den på Våler, så han hjelper
meg med skjermbredderene og det som må ordnes for å kjøre der.

Autobianci A112 Abarth #34

Posted: 01 Aug 2009 19:57
by Jens
Image

Image

Image

Må gjøre plass til hjulene også.

Posted: 01 Aug 2009 21:35
by gopp
Det er riktig Jens. Det er viktig å få fjernet eller banket ut så mye som mulig av innerskjermen bak. Den er bare i veien når du senker seriøst, og bak er det faktisk mulig å få dem veldig lave uten at det går ut over hjulvinkelene.

Dette blir en fin vogn å vise seg frem på CSM Martin, for du fikk vel plass i kjøredressen nå?

Autobianci A112 Abarth #34

Posted: 05 Aug 2009 18:06
by Jens
Image

Image

Martin på mere dugnad. Får nesten dårlig samvittighet for all jobb han gjør
bare for å låne bilen en gang.


Image

Hadde noen fjærer på hylla som så ut til å passe foran (7" x 300lb/"),
så Martin ville prøve dem på Våler.


Image

Ble litt lavere.


Image

Martin sjekker høyden (Garage 15 måling).