Er dette et enormt stykke arbeide??Jens wrote: Har ikke prøvd å presse i pressa nei, tror ikke det går særlig bra.
Men derimot har jeg prøvd å smi om bladfjærer kalde med ambolt og
hammer og det fungerer veldig bra.
Håndkraft?
Remi
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
Er dette et enormt stykke arbeide??Jens wrote: Har ikke prøvd å presse i pressa nei, tror ikke det går særlig bra.
Men derimot har jeg prøvd å smi om bladfjærer kalde med ambolt og
hammer og det fungerer veldig bra.
Selve smi jobben gjør du nok unna på fem minutter men du trenger enAbarthnorway wrote:Er dette et enormt stykke arbeide??Jens wrote: Har ikke prøvd å presse i pressa nei, tror ikke det går særlig bra.
Men derimot har jeg prøvd å smi om bladfjærer kalde med ambolt og
hammer og det fungerer veldig bra.
Håndkraft?
Remi
Fikk testet litt i dag, ble mykere enn jeg trodde, og festet bedre enn forventet. La et lag nr 2 visse steder i dag, og begynner sliping i morgen kveld var planen.Reidar wrote:JB Weld henger imponerende godt på aluminium.
Jeg hadde lignende problematikk på et hjemmelaget innsug til en 106Rallye med GSXR spjeld for syv år siden. Runnerne var sveist på 5mm for lavt i forhold til de nøye tilpassede hullene i flensen og det var trangt og styrete å få sveist i samtidig med stødig oppspenning. Så jeg støpte i med JB Weld.
Det var ganske likt å slipe i som aluminium så overgangene ble fine. Bilen har fått godt med bank men ingen ting har løsnet.