Hei.
Har en Weber 34 DMS på min 1438ccm. Tror jeg må bytte dyser. Når jeg gasser på lavt turtall jukser den litt. Tror det er når spjeld 2 åpner. Har sjekket hva slags dyser som står i nå og det er:
Main:50/70
Idle:125/150
Air:180/180
Noen som har noen innskudd?
Etter det jeg kan skjønne så må dette fungere bedre hvertfall:
Main:50/60
Idle: 125/130
Air:150/150
Men er usikker..
Forgasser
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
- Stian Slåtta
- Asfaltjunkie
- Posts: 544
- Joined: 15 Jan 2010 19:31
- Location: Porsgrunn
Forgasser
Fiat 124 AC
Fiat 600
Fiat 128
There is nothing like driving a slow car fast
Fiat 600
Fiat 128
There is nothing like driving a slow car fast
- Stian Slåtta
- Asfaltjunkie
- Posts: 544
- Joined: 15 Jan 2010 19:31
- Location: Porsgrunn
Hei Stian.
Jeg liker ikke forgassere og har egentlig ikke greie på det heller så jeg burde
vel ikke blande meg inn her.
Men på meg ser det ut som du blander tomgangs dysene med hoved dysene.
Er det en original forgasser eller er den fra noe helt annet?
Har du i så fall gjort noe med motoren som tilsier att du trenger andre dyser?
Man havner lett på en liten sykkeltur om man bare begynner å bytte dyser
uten å vite hva man gjør eller hvorfor man gjør det.
Er forgasseren ellers i god stand?
Hva med tennings systemet?
Jeg liker ikke forgassere og har egentlig ikke greie på det heller så jeg burde
vel ikke blande meg inn her.
Men på meg ser det ut som du blander tomgangs dysene med hoved dysene.
Er det en original forgasser eller er den fra noe helt annet?
Har du i så fall gjort noe med motoren som tilsier att du trenger andre dyser?
Man havner lett på en liten sykkeltur om man bare begynner å bytte dyser
uten å vite hva man gjør eller hvorfor man gjør det.
Er forgasseren ellers i god stand?
Hva med tennings systemet?
Fiat X1/9 Dallara lookalike #34 "krysset"
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no
- Stian Slåtta
- Asfaltjunkie
- Posts: 544
- Joined: 15 Jan 2010 19:31
- Location: Porsgrunn
Forgasseren er nyoverhalt. Den er større enn originalt, men samme størrelse so den som sto på, men på den gamle mangle noen deler til chok. Er godt mulig jeg roter med dysene. Det jeg har satt opp som forslag er det som er på den gamle. Det er også større dyser i den enn det som er originalt på 1800 motor.
Tenninga er alt nytt. Motoren går reint hele veien, er bare ett jokk når spjeld 2 åpner. Og det er kun på lavt turtall.
Stian
Tenninga er alt nytt. Motoren går reint hele veien, er bare ett jokk når spjeld 2 åpner. Og det er kun på lavt turtall.
Stian
Fiat 124 AC
Fiat 600
Fiat 128
There is nothing like driving a slow car fast
Fiat 600
Fiat 128
There is nothing like driving a slow car fast
- Stian Slåtta
- Asfaltjunkie
- Posts: 544
- Joined: 15 Jan 2010 19:31
- Location: Porsgrunn
Litt fremgang her.. Sjekket litt på gasseren i går. Da oppdaget jeg at denne lille rakkeren, som spruter bensin inn i forgasseren ovenfra, var klemt flat på den siden som åpner først. Dermed blir den andre siden fylt med bensin mens jeg kjører på bare litt gass. Så ikke rart den jumper litt når spjeld 2 åpner.. Skrudde den av og prøvde en tur og da fungerte alt ok.. Noen som har en slik liggende? ellers må jeg prøve å borre den opp..
Fiat 124 AC
Fiat 600
Fiat 128
There is nothing like driving a slow car fast
Fiat 600
Fiat 128
There is nothing like driving a slow car fast
- sirkus karlsen
- Forumnerd
- Posts: 1824
- Joined: 20 Sep 2007 22:43
- Location: siljan
- Stian Slåtta
- Asfaltjunkie
- Posts: 544
- Joined: 15 Jan 2010 19:31
- Location: Porsgrunn