Vi er 4-5 stykker fra Skien som skal til Karlskogabanen (med sportsbiler) i Sverige helgen rundt den 14. juni. Der foregår Velodromloppet for gamle standardbiler og gamle sportsbiler, og det er mye flott å se på både på banen, i depotet og på parkeringsområdene.
Kunne vært morro om flere ville være med. Turen går via Sandefjord-Strømstad for litt bunkring og så opp til Karlskoga på fredags formiddag. Hjemme igjen søndag kveld, med et par netter i telt. Vi har med eget depottelt/partytelt hvor vi spiser og drikker
Et par linker til arrangementet:
http://www.historisk-racing.no/?itemID=1296
http://www.velodromloppet.se/
Vi har vært der flere ganger før, og her er noen bilder fra de siste par-tre gangene
Hjemmebygget veteranbil, ramme og karosseri - mens motor. kasse og hjuloppheng fra Alfetta:
Under skallet:
Hva med en Giulietta stasjonsvogn?
En Abarth på parkeringen:
En Abarth på banen:
Borgward racerbil
Vauxhall Comodore Steinmetz:
Glas Goggomobil
En Bond 3-wheeler:
Forrige årgangs Scania (Svensson-bil) sportsbil:
Bildet taler for seg selv:
En som har registrert en baneraser:
Gordini R8
Alfetta GTV
Noen som blir fristet til en sportsbilhelg?
Klassiske standardvogner og sportsbiler
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
- EcurieEcosse
- Reservognchauffeur
- Posts: 213
- Joined: 24 Mar 2009 22:33
- Location: Skien
- Contact:
Klassiske standardvogner og sportsbiler
Add lightness
Marcos 2 litre V4 (1969)
Lotus Esprit (prosjekt) (1979)
Moto Guzzi Le Mans 1000 (1985)
Chevy Blazer S-10 (1983)
L(ots)
O(f)
T(orque)
U(sually)
S(ideways)
Marcos 2 litre V4 (1969)
Lotus Esprit (prosjekt) (1979)
Moto Guzzi Le Mans 1000 (1985)
Chevy Blazer S-10 (1983)
L(ots)
O(f)
T(orque)
U(sually)
S(ideways)
- EcurieEcosse
- Reservognchauffeur
- Posts: 213
- Joined: 24 Mar 2009 22:33
- Location: Skien
- Contact:
Ja - for vi som er interessert i eldre og sportslige kjøretøy er disse treffene veldig koselige. Og de som er deltakere og som mekker i telt og garasjer ved banen er bestandig intereserte i å fortelle og forklare.
Her er et par bilder med Folkevogn bakgrunn og:
Her er et par bilder med Folkevogn bakgrunn og:
Add lightness
Marcos 2 litre V4 (1969)
Lotus Esprit (prosjekt) (1979)
Moto Guzzi Le Mans 1000 (1985)
Chevy Blazer S-10 (1983)
L(ots)
O(f)
T(orque)
U(sually)
S(ideways)
Marcos 2 litre V4 (1969)
Lotus Esprit (prosjekt) (1979)
Moto Guzzi Le Mans 1000 (1985)
Chevy Blazer S-10 (1983)
L(ots)
O(f)
T(orque)
U(sually)
S(ideways)
vet ikke hva som sitter baki den sølvgrå der nå men før stod det en hysterisk wankel trykkt oppi enden på den, en helt rå gjennomført gateregga racerEcurieEcosse wrote:Ja - for vi som er interessert i eldre og sportslige kjøretøy er disse treffene veldig koselige. Og de som er deltakere og som mekker i telt og garasjer ved banen er bestandig intereserte i å fortelle og forklare.
Her er et par bilder med Folkevogn bakgrunn og:
Det er i buskene det skjer
Dare to be different.
"Aeris tepesco plebis plaustrum"
I might have been born yesterday, but I stayed up all night.
Dare to be different.
"Aeris tepesco plebis plaustrum"
I might have been born yesterday, but I stayed up all night.
- EcurieEcosse
- Reservognchauffeur
- Posts: 213
- Joined: 24 Mar 2009 22:33
- Location: Skien
- Contact:
- EcurieEcosse
- Reservognchauffeur
- Posts: 213
- Joined: 24 Mar 2009 22:33
- Location: Skien
- Contact:
Bilder fra årets Velodromlopp på Karlskoga
Starter med "Skienstroppen"
En rigget folkevogn - av den kantete typen:
Sluppet ut på banen
Denne sjåføren er 83 år gammel, er kjent for å kunne starte bakerst i feltet og "kviste" 2 og 3 konkurenter i slengen både i innbremsingen på rettstrekker og på ytter'n i svingene. Og i tillegg er han en koselig vennlig mann med en glødende interesse for motorsport. Erik Berger fortjener alle hatter av
En arrete kriger fra Nederland:
SS-utgave???
Før
Etter
Slik var det i starten
Det var den gang:
Dette er lillebror av mitt smykke. Kanskje ikke så pen - men tøff:
En annen kraftdverg
Spitfire
Spoiler på Amerikansk
Et lite bilde av årets vill-rabarbra, med hilsen fra McLaren CANAM
Starter med "Skienstroppen"
En rigget folkevogn - av den kantete typen:
Sluppet ut på banen
Denne sjåføren er 83 år gammel, er kjent for å kunne starte bakerst i feltet og "kviste" 2 og 3 konkurenter i slengen både i innbremsingen på rettstrekker og på ytter'n i svingene. Og i tillegg er han en koselig vennlig mann med en glødende interesse for motorsport. Erik Berger fortjener alle hatter av
En arrete kriger fra Nederland:
SS-utgave???
Før
Etter
Slik var det i starten
Det var den gang:
Dette er lillebror av mitt smykke. Kanskje ikke så pen - men tøff:
En annen kraftdverg
Spitfire
Spoiler på Amerikansk
Et lite bilde av årets vill-rabarbra, med hilsen fra McLaren CANAM
Add lightness
Marcos 2 litre V4 (1969)
Lotus Esprit (prosjekt) (1979)
Moto Guzzi Le Mans 1000 (1985)
Chevy Blazer S-10 (1983)
L(ots)
O(f)
T(orque)
U(sually)
S(ideways)
Marcos 2 litre V4 (1969)
Lotus Esprit (prosjekt) (1979)
Moto Guzzi Le Mans 1000 (1985)
Chevy Blazer S-10 (1983)
L(ots)
O(f)
T(orque)
U(sually)
S(ideways)
- EcurieEcosse
- Reservognchauffeur
- Posts: 213
- Joined: 24 Mar 2009 22:33
- Location: Skien
- Contact:
Tilbake fra et et besok pa andre siden av kanalen.
Mye morsomt at beundre. Og noe av det mer spesielle var en Adams Probe som dukket opp. Noen husker kanskje at slike fantes som Matchbox en gang i tiden. Inngang gjennom taket (som skyves bakover) hoyde omlag 90 cm og motor fra Hillman Imp. Hjul fra Trallfa??
Ellers var det jo Marcos som sto i fokus - 50th anniversary - med mer enn 250 stykker. Av alle typer, GT, Mini, Mantis, XP etc.
Tror ogsa at XP kom som modellbil:
rene tegneserien
Mye morsomt at beundre. Og noe av det mer spesielle var en Adams Probe som dukket opp. Noen husker kanskje at slike fantes som Matchbox en gang i tiden. Inngang gjennom taket (som skyves bakover) hoyde omlag 90 cm og motor fra Hillman Imp. Hjul fra Trallfa??
Ellers var det jo Marcos som sto i fokus - 50th anniversary - med mer enn 250 stykker. Av alle typer, GT, Mini, Mantis, XP etc.
Tror ogsa at XP kom som modellbil:
rene tegneserien
Add lightness
Marcos 2 litre V4 (1969)
Lotus Esprit (prosjekt) (1979)
Moto Guzzi Le Mans 1000 (1985)
Chevy Blazer S-10 (1983)
L(ots)
O(f)
T(orque)
U(sually)
S(ideways)
Marcos 2 litre V4 (1969)
Lotus Esprit (prosjekt) (1979)
Moto Guzzi Le Mans 1000 (1985)
Chevy Blazer S-10 (1983)
L(ots)
O(f)
T(orque)
U(sually)
S(ideways)