Scuderia Toten
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
Og hvordan gikk det ?
Joda, det gikk som det måtte gå det......
DET BLE POKKAL!!!!!
Men den kom ikke helt uten kamp. Blåste topp pakninga etter to runder på fredagen, så da var det frem med fastnøkkel 10, 13 og pipe 10 og 13. Det er faktisk alt en trenger
Så med lommelykt i kjeften og hjelpende hender ble det fikset utover natta. Noen timers søvn, ett par polarbrød og en kaffekopp, takk Jens! Så ble den tima opp, fylt på vatn og fyrt
opp. Fem drag på parkeringsplassen og klar for race.
Så vi fikk med oss to fulle treninger, kvalik og to løp. Begge piloter klokka inn gode tider og en tredje og en fjerde plass i klassa.
Happy ending!
Joda, det gikk som det måtte gå det......
DET BLE POKKAL!!!!!
Men den kom ikke helt uten kamp. Blåste topp pakninga etter to runder på fredagen, så da var det frem med fastnøkkel 10, 13 og pipe 10 og 13. Det er faktisk alt en trenger
Så med lommelykt i kjeften og hjelpende hender ble det fikset utover natta. Noen timers søvn, ett par polarbrød og en kaffekopp, takk Jens! Så ble den tima opp, fylt på vatn og fyrt
opp. Fem drag på parkeringsplassen og klar for race.
Så vi fikk med oss to fulle treninger, kvalik og to løp. Begge piloter klokka inn gode tider og en tredje og en fjerde plass i klassa.
Happy ending!
-
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
- Contact:
Gratulerer Arve!
(og junior)
Godt å se viper'n i toppform!
Martini Gasolini
(og junior)
Godt å se viper'n i toppform!
Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
- sirkus karlsen
- Forumnerd
- Posts: 1824
- Joined: 20 Sep 2007 22:43
- Location: siljan
Gratulerer med palleplass! Godt å se at skruvegringen er tilbakelagt terreng. Du får trøste deg med at det med en ny toppakning mest sannsynlig ikke blir mer skruing på motor denne sesongen.Scuderia Toten wrote: Og hvordan gikk det ?
Joda, det gikk som det måtte gå det......
DET BLE POKKAL!!!!!
I'd rather push my Italian cars than drive a German or a Japanese car.
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
Å joda det blir det nok, det er lånt motor og eier vil nok ikke drøye så lenge før den leveres til massering i grisehuset. Tenker jeg får sette sammen toppen min til neste løp, så får Jens begynne å massere toppen som står der nå.rpm wrote:Gratulerer med palleplass! Godt å se at skruvegringen er tilbakelagt terreng. Du får trøste deg med at det med en ny toppakning mest sannsynlig ikke blir mer skruing på motor denne sesongen.Scuderia Toten wrote: Og hvordan gikk det ?
Joda, det gikk som det måtte gå det......
DET BLE POKKAL!!!!!
Men nå er det tre uker ferie uten skruing......kansje
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
Tre uker med slaraffenliv er over! Men forutseende som jeg er passet jo selvsagt på å få levert noen godsaker mens jeg var borte. Postdama dukket opp hun, med nye bak fjærer til ræserbilen.
Senkefjærene er de røde...... De senker 6 cm bak, de nye er 6 cm kortere enn senkefjærene, men like lange som senkefjærene er komprimert og er på 800 pund...
Og så har Reodor Felgen vært innom i dag... da ble ene siden slik:
Blir spennende å se hvordan dette blir når den kommer ned på bakken igjen
Senkefjærene er de røde...... De senker 6 cm bak, de nye er 6 cm kortere enn senkefjærene, men like lange som senkefjærene er komprimert og er på 800 pund...
Og så har Reodor Felgen vært innom i dag... da ble ene siden slik:
Blir spennende å se hvordan dette blir når den kommer ned på bakken igjen
-
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
- Contact:
800 pund bak der skal nok hjelpe godt på Viperbilen:)
Er den bolten i midten til å hindre utfjæring blir dette ett supermod!
Martini Gasolini
Er den bolten i midten til å hindre utfjæring blir dette ett supermod!
Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
Bolten i midten er det som vi på nynorsk kaller "dropstop" og i går kveld satte jeg på hjulet og strammet såpass at hjulet nå står ca. likt som når bilen stod på bakken med senkefjærer. Da er det i praksis "stiv bakaksling" på den. Satte jekken under fjærfestet og jekka opp, ingen bevegelse på hjulet, kun hele bilen som bevega segmartini gasolini wrote:800 pund bak der skal nok hjelpe godt på Viperbilen:)
Er den bolten i midten til å hindre utfjæring blir dette ett supermod!
Martini Gasolini
Det MÅ vel hjelpe på krenginga, he, he. Den som møter opp på Rudskogen om litt over en uke får se.
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
Da har jeg drevet med ting jeg ikke kan igjen
Jeg har shimset topp, og gjorde det på den banale måten, inn og ut med kammen mellom målingene...
Klaringene skal være som følger: (i Følge Haynes)
Innsug: 0,4 mm +/- 0,05
Eksos: 0,45 mm +/- 0,05
Etter noen turer med kammen inn og ut sitter jeg nå med følgende resultat:
Eksos 1: 0,45
Innsug1: 0,45 trang
Eksos 2: 0,45
Innsug 2: 0,4 trang
Innsug 3: 0,45 trang
Eksos 3: 0,5
Innsug 4: 0,4
Eksos 4: 0,45
Jeg tror jeg går for dette, spesielt siden jeg ikke har tjukkere shims til å få sylinder 3 litt nærmere.
Hva tor folket? vil den starte?, eller vil den spytte shims som frisbee?
Jeg har shimset topp, og gjorde det på den banale måten, inn og ut med kammen mellom målingene...
Klaringene skal være som følger: (i Følge Haynes)
Innsug: 0,4 mm +/- 0,05
Eksos: 0,45 mm +/- 0,05
Etter noen turer med kammen inn og ut sitter jeg nå med følgende resultat:
Eksos 1: 0,45
Innsug1: 0,45 trang
Eksos 2: 0,45
Innsug 2: 0,4 trang
Innsug 3: 0,45 trang
Eksos 3: 0,5
Innsug 4: 0,4
Eksos 4: 0,45
Jeg tror jeg går for dette, spesielt siden jeg ikke har tjukkere shims til å få sylinder 3 litt nærmere.
Hva tor folket? vil den starte?, eller vil den spytte shims som frisbee?
Smell det i sammen det er jo innenfor toleransene. Tut og kjør.Scuderia Toten wrote:Da har jeg drevet med ting jeg ikke kan igjen
Jeg har shimset topp, og gjorde det på den banale måten, inn og ut med kammen mellom målingene...
Klaringene skal være som følger: (i Følge Haynes)
Innsug: 0,4 mm +/- 0,05
Eksos: 0,45 mm +/- 0,05
Etter noen turer med kammen inn og ut sitter jeg nå med følgende resultat:
Eksos 1: 0,45
Innsug1: 0,45 trang
Eksos 2: 0,45
Innsug 2: 0,4 trang
Innsug 3: 0,45 trang
Eksos 3: 0,5
Innsug 4: 0,4
Eksos 4: 0,45
Jeg tror jeg går for dette, spesielt siden jeg ikke har tjukkere shims til å få sylinder 3 litt nærmere.
Hva tor folket? vil den starte?, eller vil den spytte shims som frisbee?
Fiat X1/9 Dallara lookalike #34 "krysset"
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no