Scuderia Toten
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
Ja, ja, ja da er galskapen avdekket:
Pilene viser hvor det har vært kontakt..... ved bortimot 7000 rpm. Dette er de synlige skadene, bunndelen snurrer pent, ikke noe ulyder, lugging, skraping av noe slag når jeg dreier rundt.
Så da er spørgesmålet: - Hva nu? Går vi på med krum hals og bytter alle ventiler og styringer og håper på det gjør susen?
Eller; - Noen som har en 1242 til overs???
Men da har vi lært noe nytt, en 1242 med 0.8 mm høvla topp tåler ikke å miste nedre reimhjul....
Tror ikke det blir noe St.Hans ræs på Scuderia Toten..
Arve V
Pilene viser hvor det har vært kontakt..... ved bortimot 7000 rpm. Dette er de synlige skadene, bunndelen snurrer pent, ikke noe ulyder, lugging, skraping av noe slag når jeg dreier rundt.
Så da er spørgesmålet: - Hva nu? Går vi på med krum hals og bytter alle ventiler og styringer og håper på det gjør susen?
Eller; - Noen som har en 1242 til overs???
Men da har vi lært noe nytt, en 1242 med 0.8 mm høvla topp tåler ikke å miste nedre reimhjul....
Tror ikke det blir noe St.Hans ræs på Scuderia Toten..
Arve V
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Jeg minns Scuderia Toten har en slik flott tralle - stemmer det?
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=26818499
Bang for buck eller mangler den noe spes?
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=26818499
Bang for buck eller mangler den noe spes?
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
Det stemmer, kan ikke få fullrost den nok! Akkurat passe stor til slike småttiser som jeg driver med, og kan dras med familiekjærra uten å utvide lappen. Rene kinderegget.Sir Haggis wrote:Jeg minns Scuderia Toten har en slik flott tralle - stemmer det?
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=26818499
Bang for buck eller mangler den noe spes?
Den jeg har er uten midtplate, men det kan jo fikses, og den har ikke vinsj..... Det har jeg merket i det siste at det kan være lurt å ha, he, he. Men der er vinsj feste så det er bare å sette på om jeg har tenkt å fortsette å ødelegge noe hvær gang vi nærmer oss en bane.
Og det beste av alt, gubben som forhandler er selveste velvilligheten in persona.
Arve V
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Jeg har handlet en Brian James Micro-Max, og skal hente den i UK i løpet av sommeren. Den har nyttelast på 1.000 kg. og egenvekt på 300 kg. Jeg tok med plate mellom rampene, slikt at den erstatter varehengeren min også.
http://www.brianjames.co.uk/range/range ... d=3&rid=26
Prisen blir litt i underkant av hva hengeren til Arve er annonsert for.
http://www.brianjames.co.uk/range/range ... d=3&rid=26
Prisen blir litt i underkant av hva hengeren til Arve er annonsert for.
-- Gopp
Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat
Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
Nei ræserbiler over 1000kg skjønner jeg virkelig ikke vitsen med
BJ / Woodford er fine hengere det også, men skal en komme ned på prisen til den jeg har, så må en nok hente den selv. Jeg var og så på en Ifor Williams som også er ganske lik BJ, men den syns jeg ble for bred med hjula på utsiden av hengern. Syns ikke min er ustabil med hjula under henger'n og bredden er bare så vidt bredere en dravogna, dørene kan åpnes på bilen oppå hengern uten problemer. Bakdelen med min er de små hjula, kun 10" så en må være litt obs på hull i veien... og det har vi jo nok av.
Jeg syns en Sir bør ha en slik, selv om den ikke er fra kålholmen.
BJ / Woodford er fine hengere det også, men skal en komme ned på prisen til den jeg har, så må en nok hente den selv. Jeg var og så på en Ifor Williams som også er ganske lik BJ, men den syns jeg ble for bred med hjula på utsiden av hengern. Syns ikke min er ustabil med hjula under henger'n og bredden er bare så vidt bredere en dravogna, dørene kan åpnes på bilen oppå hengern uten problemer. Bakdelen med min er de små hjula, kun 10" så en må være litt obs på hull i veien... og det har vi jo nok av.
Jeg syns en Sir bør ha en slik, selv om den ikke er fra kålholmen.
Jepp, den ligner veldig på din fine lille henger. Litt mer forseggjort med plate i midten, rom til stropper og sveiv i gulvet, og ramper som slider inn i selve kjørerampene. Min er 3,0 x 1,76 på planet, og som andre påpeker, man trenger ikke noe større enn dette til en racebil.vegar wrote:Den BJ er virkelig lik min Woodford
-- Gopp
Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat
Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
Major setback!
Jr. Har letta på sløret og forklart hendelsesforløpet, etter at faderen ikke fikk teori og praksis til å stemme. Fikk låst av svinghjulet for å løse nedre reimhjul, men motoren snurra like godt den...
Det viser seg at jr. har hatt en fatal bomgiring, planen var å få den fra tredje til fjerde, men han havna i andre på maks turtall.
Så jeg tror nok hele sulamitten må ut for å få en oversikt.
Jr. Har letta på sløret og forklart hendelsesforløpet, etter at faderen ikke fikk teori og praksis til å stemme. Fikk låst av svinghjulet for å løse nedre reimhjul, men motoren snurra like godt den...
Det viser seg at jr. har hatt en fatal bomgiring, planen var å få den fra tredje til fjerde, men han havna i andre på maks turtall.
Så jeg tror nok hele sulamitten må ut for å få en oversikt.
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
Da vet jeg hvordan en racing clutch virker
Etter den fatale bomgiringa til Jr. har boltene til svinghjulet blitt klipt rett av
På gearkasse sida så det slik ut:
Der lå svinghjulet og kosa seg for seg selv, ikke rart dette ikke lot seg fikse i en fei... og clutchen?
Like fin den, og klar for mere racing.
Alfaekspressen reiser til det kjente grisehuset i grenland ett sted for å hente ny motor i morgen kveld..
Så det går opp og det går ned, det går hit og det går dit og det går rundt en liten bit..
To be continued....
Etter den fatale bomgiringa til Jr. har boltene til svinghjulet blitt klipt rett av
På gearkasse sida så det slik ut:
Der lå svinghjulet og kosa seg for seg selv, ikke rart dette ikke lot seg fikse i en fei... og clutchen?
Like fin den, og klar for mere racing.
Alfaekspressen reiser til det kjente grisehuset i grenland ett sted for å hente ny motor i morgen kveld..
Så det går opp og det går ned, det går hit og det går dit og det går rundt en liten bit..
To be continued....
-
- Lusker
- Posts: 194
- Joined: 17 Oct 2011 09:01