Martini Gasolini garasje
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
-
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
- Contact:
Det er en av mine favorittråder her i verden Tore,den har dessverre dabbet noe ut,forståelig etter frafall i familien.
Mye morsomt arbeid der.
På siste losjemøte ble vi enige om at det var for lite trøkk i de hundre garasjene vi har i losjen.
Dette skyldes nok kulde og julestri,men vi ble enige om at alle skulle gjøre sine lekser til neste gang.
Alle må minimum ha en time i uken,fotodokumentert såklart!
Fikk renset og klargjort toppen som Remi Abarth skal grave litt i.
Dette er da en nuova 500 topp,med slanke ventiler osv.
Først dreie seg en dor for å presse ut styringer
Så jekke,jekke,jekke de ut(ettstegspresse:)
Knastene på Colombo & Bariani kammen tar i kantene på styringen til løfterne,grunnet høyere løft og en rund og fin profil.
Fram med oldscoolverktøy
Nå snurrer kammen fritt,her testet med nytt reimhjul.
Klinger godt med Italienske trimbiter,Gozzoli og Colombo Bariani
Så,mitt bidrag,vær nå flinke gutter(jente)nå da,smult og grantre er da ikke så festlig i lengden?
Martini Filolini
Mye morsomt arbeid der.
På siste losjemøte ble vi enige om at det var for lite trøkk i de hundre garasjene vi har i losjen.
Dette skyldes nok kulde og julestri,men vi ble enige om at alle skulle gjøre sine lekser til neste gang.
Alle må minimum ha en time i uken,fotodokumentert såklart!
Fikk renset og klargjort toppen som Remi Abarth skal grave litt i.
Dette er da en nuova 500 topp,med slanke ventiler osv.
Først dreie seg en dor for å presse ut styringer
Så jekke,jekke,jekke de ut(ettstegspresse:)
Knastene på Colombo & Bariani kammen tar i kantene på styringen til løfterne,grunnet høyere løft og en rund og fin profil.
Fram med oldscoolverktøy
Nå snurrer kammen fritt,her testet med nytt reimhjul.
Klinger godt med Italienske trimbiter,Gozzoli og Colombo Bariani
Så,mitt bidrag,vær nå flinke gutter(jente)nå da,smult og grantre er da ikke så festlig i lengden?
Martini Filolini
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
-
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
- Contact:
Måtte modde reimhjulet litt,måtte ta opp senterhullet fra 29 til 31 millimeter.
Gozzoli har ett 6 millimeter gjenget hull som styrer reimhjulet,vurderer å flytte det litt lenger ut også.
Martini Gasolini
Gozzoli har ett 6 millimeter gjenget hull som styrer reimhjulet,vurderer å flytte det litt lenger ut også.
Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
-
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
- Contact:
Pandalicous fikk seg ett velfortjent spa i julegave,megagigasupawash på Shell.
Holder seg godt denne arten,rundet 54 000 i dag også.
Takk Panda for at du beriker mitt liv!
Martini Gasolini
Holder seg godt denne arten,rundet 54 000 i dag også.
Takk Panda for at du beriker mitt liv!
Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
-
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
- Contact:
Ny økt i garasjen,fikk 10 timer i dag,det er lenge siden..
Mye sus og dus,fine besøk osv men fikk gjort noe jeg har sikla på lenge,nemlig bygge om gearkassa fra Grande Punto til 4 trinns.
De som har ekstremt god husk eller er syke nok til å finne mit babbel av interesse,husker nok dette med 4 og 5 trinns rammevange på Autobianchi.
Orker ikke sveise om vangen nu,lettere å ta vekk 5`te giret som jeg ikke trenger.
Laget lokket av en 12 mill plate man hadde på lur.
Forsenket for innseksbolter
Grovskjærte med vinkelsliper og freste kantene etterpå,tok litt ovemål,ble ikke de samme flotte innsvingene som på orginaldekselet,works:)
Freste så lommer slik at platen som holder lagerne smatt på innsiden,8 mill dypt.Frihåndsfresing,igjen works.
Så skar jeg av akslene litt,etter at 5 girs drevene var skrudd av.
Pakket inn kassa med gaffa og laken,håper det ble begrenset med slipestøv inni der til slutt.
Laget ei festeblekke på sjalteakselen slik at jeg eller eventuelle co piloter ikke skal få lagt inn 5.
Voila!
Må slipe og lakke litt på dekselet,men fint å endelig ha gjort noe fornuftig..
Takk til PastaLars for jekking av motorbukk,bror for støvsuging av fresespon:)
Martini Fresolini
Mye sus og dus,fine besøk osv men fikk gjort noe jeg har sikla på lenge,nemlig bygge om gearkassa fra Grande Punto til 4 trinns.
De som har ekstremt god husk eller er syke nok til å finne mit babbel av interesse,husker nok dette med 4 og 5 trinns rammevange på Autobianchi.
Orker ikke sveise om vangen nu,lettere å ta vekk 5`te giret som jeg ikke trenger.
Laget lokket av en 12 mill plate man hadde på lur.
Forsenket for innseksbolter
Grovskjærte med vinkelsliper og freste kantene etterpå,tok litt ovemål,ble ikke de samme flotte innsvingene som på orginaldekselet,works:)
Freste så lommer slik at platen som holder lagerne smatt på innsiden,8 mill dypt.Frihåndsfresing,igjen works.
Så skar jeg av akslene litt,etter at 5 girs drevene var skrudd av.
Pakket inn kassa med gaffa og laken,håper det ble begrenset med slipestøv inni der til slutt.
Laget ei festeblekke på sjalteakselen slik at jeg eller eventuelle co piloter ikke skal få lagt inn 5.
Voila!
Må slipe og lakke litt på dekselet,men fint å endelig ha gjort noe fornuftig..
Takk til PastaLars for jekking av motorbukk,bror for støvsuging av fresespon:)
Martini Fresolini
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
- sirkus karlsen
- Forumnerd
- Posts: 1824
- Joined: 20 Sep 2007 22:43
- Location: siljan
Imponerende orginalparts denne gassolinien kan fremskaffe.
Motivasjonen min er nå på topp. Takker for det kjære broder.
Motivasjonen min er nå på topp. Takker for det kjære broder.
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
4 Speed.
Det der blir bra Martin.
Fiat X1/9 Dallara lookalike #34 "krysset"
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no
-
- Lusker
- Posts: 194
- Joined: 17 Oct 2011 09:01
-
- Reservognchauffeur
- Posts: 251
- Joined: 15 Jan 2010 16:41
- Location: Porsgrunn
Fiat X1/9 Dallara lookalike #34 "krysset"
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no
-
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
- Contact:
Hadde vært fint å ha en slik HY trekkbil!
Har fått noen usle minutter i garasjen igjen,nå er det girspakmontering som gjelder.
Skal bruke Seicento girspak og wireoverføring på 500 girboksen.
Armene på kassa satt andre vei,slik at 1 ville blitt 4 eller no sånt,men Fiat er atter en gang lego,så armene fra Seiboksen kunne skrus på.
Flere bilder kommer her,men har blitt ferdig med baseplata.
Sliter stadig med emner,måtte skjære ut dette av ei plate osv,tar en halv evighet
På plass
Dette skal da bli basen til girspaken.
Videre fikk jeg nok en pakke fra snille onkel ebay.
2 stk bikkjebein til Fiat 128.
Tror det var Vegar som tipset meg om at disse var omtrent som Autobianchi sine,men noe lenger.
Litt vrient å måle hundre,men det ser ut til at 128 armen er 28.30 mill lengre enn a112.
Konen på ytre kula er den samme,bredden på innfestningen inne er like bred,men 128 har 10 mill hull i stedet for 8.
Det er en overkommelig modifisering skulle jeg mene..
Satte alt på plass med 128 arm på,da var faktisk orginal drivaksel til Sei/cing passe,slik at den ikke bør kortes.
Om camberen blir for vill får jeg modde dette senere,der har jeg flere muligheter,en god dag på Grønnerød auto:)
Martini Fornøydolini
Har fått noen usle minutter i garasjen igjen,nå er det girspakmontering som gjelder.
Skal bruke Seicento girspak og wireoverføring på 500 girboksen.
Armene på kassa satt andre vei,slik at 1 ville blitt 4 eller no sånt,men Fiat er atter en gang lego,så armene fra Seiboksen kunne skrus på.
Flere bilder kommer her,men har blitt ferdig med baseplata.
Sliter stadig med emner,måtte skjære ut dette av ei plate osv,tar en halv evighet
På plass
Dette skal da bli basen til girspaken.
Videre fikk jeg nok en pakke fra snille onkel ebay.
2 stk bikkjebein til Fiat 128.
Tror det var Vegar som tipset meg om at disse var omtrent som Autobianchi sine,men noe lenger.
Litt vrient å måle hundre,men det ser ut til at 128 armen er 28.30 mill lengre enn a112.
Konen på ytre kula er den samme,bredden på innfestningen inne er like bred,men 128 har 10 mill hull i stedet for 8.
Det er en overkommelig modifisering skulle jeg mene..
Satte alt på plass med 128 arm på,da var faktisk orginal drivaksel til Sei/cing passe,slik at den ikke bør kortes.
Om camberen blir for vill får jeg modde dette senere,der har jeg flere muligheter,en god dag på Grønnerød auto:)
Martini Fornøydolini
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
-
- Lusker
- Posts: 194
- Joined: 17 Oct 2011 09:01